ÜGYFÉLSZOLGÁLAT: +36 30 941 4611
MUNKANAPOKON: 07:30 - 16:00

Defekttűrő gumiabroncs – megbízhatóság váratlan helyzetekre


A defekttűrő gumiabroncs valóban hasznos újítás, hiszen kevés bosszantóbb dolog történhet vezetés közben, mint amikor egy hirtelen jött defekt félbeszakítja az utazást. Az ilyen helyzetek nemcsak idegőrlőek, de veszélyesek is: az autó menetstabilitása azonnal romlik, ami különösen nagy sebességnél vagy rossz útviszonyok mellett komoly kockázatot jelenthet.

 

Emellett a kerékcsere ideje és helye teljesen kiszámíthatatlan, lehet, hogy egy forgalmas autópálya leállósávjában, esőben vagy éppen sötétben kell megoldani a problémát. Éppen ezért van, aki a személygumik közül is a defekttűrő változatot választja, hogy defekt esetén is irányítás alatt tarthassa a járművet, és kényelmesen elvezethessen a következő szervizig. 

 

Ebben a bejegyzésben megvizsgáljuk, milyen típusai vannak ezeknek az abroncsoknak és azok miként védekeznek a defektek ellen.

 

Run Flat – szerkezetileg erősített abroncsok

 

A legismertebb defekttűrő technológia a Run Flat, amely speciális, erősített oldalfalú gumikat takar. Ezek az abroncsok defekt után is képesek ideiglenesen megtartani az autó súlyát anélkül, hogy az abroncs teljesen összeesne. A legtöbb Run Flat gumi, mint a Davanti DX640, akár 80 kilométeren keresztül képes haladni maximum 80 kilométer sebességgel defekt után is, hogy kényelmesen eljuttassa a járművet a következő gumiszervizig külön beavatkozás nélkül.

 Defekttűrő Run Flat technológia müködése

A technológia lényege, hogy a gumi belső szerkezete sokkal merevebb, mint a hagyományos abroncsoké, ezért sokkal kevésbé érzékeny a nyomásvesztésre. Ez egyébként azt is jelenti, hogy ezek az abroncsok nyomásellenőrző rendszerrel rendelkező járművekhez ajánlottak elsősorban, hiszen az is előfordulhat, hogy a sofőr a defektet nem is érzékeli azonnal.

A Run Flat abroncsok nemcsak biztonságosabb, hanem kényelmesebb autózást is lehetővé tesznek, hiszen az autó – defekt okán – semmiképpen sem fog minket az út szélére kényszeríteni.

 

Seal gumi – öntömítő megoldások a belső rétegekben

 

Egy másik innovatív megoldás a defektek kezelésére az úgynevezett Seal, azaz öntömítős technológia. A Seal abroncsok speciális belső réteggel rendelkeznek, így képesek önállóan betömíteni a futófelületen keletkező kisebb lyukakat, az átmérő felső határa jellemzően 5 mm.

 Seal inside technológiánál az anyag kitölti a keletkezett lyukat.

A technológia úgy működik, hogy a gumi belsejében található viszkózus tömítőanyag azonnal reagál, amikor idegen tárgy – például egy szög – megszúrja a felületet, így a levegő nem távozik, az abroncs nem veszít a nyomásából. A vezető ebben az esetben sem veszi feltétlenül észre, hogy igazából átment egy defekten.

 

A Seal abroncsok olyan közegben működnek jól igazán, ahol a kisebb sérülések gyakoriak, nagy előnyük, hogy a Run Flat gumikkal ellentétben semmi kiegészítő technológiát nem igényelnek, bármilyen gépjárművön remekül teljesítenek.

 

Az XL remek, de nem defekttűrő gumiabroncs

 

Gyakori tévedés, hogy sokan az XL (Extra Load) gumikat is defekttűrőnek tartják, mivel ezek megerősített oldalfallal rendelkeznek. Ez ebben a formában nem igaz, hiszen itt az erősítés elsősorban a nagyobb terhelés tűrésére szolgál, aminek a SUV-ok, furgonok, illetve nagy sebességre tervezett személyautók, valamint gyakori vontatás esetén van jelentősége.

 

Ezek a gumik strapabíróak, bizonyos mechanikai behatásokkal szemben nagyobb a tűrőképességük, de az XL alapvetően nem defekttűrő technológia.

 

Ha szeretnéd elkerülni a kellemetlenségeket az utakon, akkor hagyományos gépjárművedre is válaszd a defekttűrő technológiákat, webáruházunk kínálatában e tekintetben is széles választékból szemezgethetsz.

 

Amennyiben kérdésed van, keress minket bizalommal!

 

TOVÁBBI HÍREINK